Ikastetxea fisikoki egokitu

on miércoles, 14 de enero de 2009

Ikastetxeko aldaketatzat hartzen dira ikastetxearen ingurune fisikoan eta Ikastetxeko Curriculum Proiektuan egin beharreko egokitzapenak.

Ibiltzeko autonomiarik ez duen haur baten hezkuntza premia bereziei eman beharreko erantzuna ikastetxera joateko moduari irtenbidea bilatzen zaionean hasten da. Hori dela eta, NHBBZk, ikastetxeak berak eskatuta, behar diren izapideak egiten ditu erakunde edo zerbitzu egokietan, behar den garraiobidea eskatzeko.
Sarbidea. Gurpil-aulkiak erabiltzen dituzten haurrak ikastetxera sartzeko desnibelak daudenean, ikastetxeak Arranpa bat jarri beharko du. Arranpa horrek, gehienez ere, % 8ko inklinazioa izanen du; bestalde, 90 cm zabal izan beharko da, gutxienez. Zoruak material labainezina izan beharko du.
Ibilkera egonkorrik ez duten haurrentzat, sarbide hori errazteko 60 eta 80 cm-ko barandak jarriko dira eskaileretan edo sartzeko arranpan.
Ateak. Gurpil-aulkia duen haur batek ikastetxeko ateak erabiltzeko modua izan dezan, ateek palanka itxurako heldulekua edo barra horizontal bat –presio bidez atea irekitzekoa– izan beharko dituzte.
Atea, gutxienez, 90 cm zabal izanen da.
Korridoreak eta eskailerak. Beharrezkoa izanen da esku-banda biribilduak jartzea, paretatik lau cm-tara jarriak eta bi altuera ezberdinetan kokatuak, ibilkera egonkorrik ez duten adin ezberdinetako haurrek erabil ahal izan ditzaten. Esku-bandaren azpiko aldetik biratzeko aukera duen barra bat jarriko da; horren bidez, izan ere, korridorea zeharkatu ahal izanen dute aurkako aldean diren ikasgeletara sartu nahi duten ikasleek.
Aisialdirako patioan, eusteko barra bat jarri ahal izanen da eraikinetik ateratzeko atetik jolasteko eremu ezberdinetara bitarte.
Igogailua. Solairu bat baino gehiago duten ikastetxeetan, igogailu bat instalatu beharko da ikaslea toki guztietara (ordenadoreetako aretoa, laboratorioak, liburutegia...) iristeko modua izan dezan. Izan ere, zaila izaten da horrelako toki guztiak beheko solairuan izatea.
Fisioterapia aretoa. Ikasleak mugitzeko gaitasunak eskuratu eta garatuko baditu, ikastetxeak fisioterapiako material berariazkoa duen areto bat eduki beharko du.
Komuna. Ibilkera egonkorrik ez duten ikasleentzat, komunean usteko barrak jarri beharko dira, fisioterapeutak emanen duen irizpidearen rabera kokatuta. Gurpil-aulkia duen ikasleak maniobra giteko behar hainbateko zabalerako komuna beharko du. Gainera, zabaltasuna beharko da bertan mahai bat ezartzeko, ikasleari haur oihalak
aldatzeko beharra dagoen kasuetan.
Konketak behar bezain altuak eta oinik gabekoak izanen dira, gurpil-aulkia azpitik sartzeko modua izateko; monomandoak eta ispilua ere behar bezain altu jarri beharko dira.
Haurrek manipulatzeko zailtasunak dituztenean, irtenbide ezberdinak bilatu beharko dira xaboia, esku-oihala, komuneko papera eta zisternari eragitekoa kokatzeko orduan. Horrela, ikasleak laguntza handiagoa eman ahal izanen du garbiketa kontuetan.
Komunak oinik ez izatea eta gurpil-aulkiaren altuera berdineanegotea komeni da, transferentzia –hau da, aulkitik komunera eta komunetik aulkira aldatzea– erraztu ahal izateko.
Etengailuak. Gurpil-aulkian dabilen ikasleak erabiltzeko modukoaltueran jarri beharko dira.
Laboratorioak. Mahaiak eta piletak behar den altueran jarriko dira, gurpil-aulkian dabiltzan ikasleek erabiltzeko moduan.