Ebaluatzeko bitartekariak

on miércoles, 14 de enero de 2009

Tresnak

Ikasgelako jarduerak egiterakoan eta probatako egoeretan behatzea da ebaluazioa egiteko gomendatzen dugun lehen prozedura.
Behaketa hori egiteko tresna egokienak eranskinetan adierazitako adierazleak eta irakaslearen egunkaria izanen dira; azken horretan, irakasleak haurraren eta taldearen jokamoldeak jasoko ditu. Ezin dira ahaztu ikus-entzunezko teknikak; horiek ebaluatzeko tresna baino, behaketa erregistratzeko prozedurak dira. Erabiltzen errazak direla, informazioak iraun egiten duela eta informazio hori jasotzeko daukaten ahalmena dira haien alderdi onena.
Badaude izan garun-paralisia duten haurrentzako berariazko proba estandarizatuak. Garapen kognitiboa balioesteko Columbiako Adimen Heldutasunari buruzko eskala dago. Zenbait egokitzapen egiten ari dira gaur egun eskala eta testetan, hura mugimenduzko ezgaitasunak
dituzten haurrei aplikatu ahal izateko, ordenadorearen pantailaz baliatuta. Ondokoak dira aipatzekoak: Leiterren Nazioarteko Eskala, Ravenen testari buruzko Matriz Progresiboak eta Mª Victoria de la Cruzen Eskolaurreko Testa.