Ipuinak.

on miércoles, 3 de diciembre de 2008

Askotan haur hauentzat ipuin arrunten adaptazio sinplea egiten da. Bai irakasleek, bai O.N.C.E edo eta elbarriei bidea errazten dieten edozein erakundeek burututako lana da honako hau.


Pinotxo ipuinaren marrazki baten aurrean gaude. Pinotxoren gorputza zotzez estalirik dago. Haurrak Pinotxo zuraz osaturik zegoela antzeman dezan, hatzamarren bidez ukituz.
Hau da, Pinotxo ipuinaren gakoa haren gorputza zurazkoa zela zen. Zotzez estalirik gorputza atentzio gunea horretan zentratzen eta, horrela, bidea errazten zaio garun paralisia duen haurrari.




Ahate itsusiaren ipuinaren orri baten aurrean gaude, ahatea kotoiz estalirik dago.



ZENTZUMENEKIN JOKATUZ:

Hansel eta Gretel ipuinaren aurrean gaude. Ipuin honen pertsonaia nagusiak, hain zuzen ere. Haurrak, Hansel eta Gretelen garrantziaz ohartzeko, irakasleak zentzumenekin jolastea erabaki du. Pertsonaia nagusien jantziak tertziopeloz estalrik daude. Modu honetan, hatzamarren bidez ohartuko da haien garrantziaz, pertsonaia nagusien garrantziaz hain zuzen ere.





Haur hauek erabili dezaten ipuin arrunt bat. Askoz ere sinpleagoak dira. Esaterako, ipuin honen
orria ematen duen informazio bakarra zera da: pirata haserre dago
umeak haretaz parre egiten daudelako.
Haurrak ipuinaren argudioa jaso dezan, interesatzen zaigun informazioa baino ez zaie azaltzen umeei, atentzioa ez desbideratzeko, interesatzen edo oinarrizko diren objektuak edo pertsonaiak kasu honetan baino ez zaie azaltzen, gainerako ipuinetan egiten ez den moduan.